OBS: Resan är fullsatt. Resa till SARA och Hertha Hillfon, 8/10

Ytterligare anmälningar placeras på en väntelista

SARA är Sveriges enda utbildning i representativt avbildande med klassisk oljemålningsteknik. Akademin är belägen i ett f.d. skolhus i Simrishamn, intill kyrkogården och granne med Ester Almqvist’s ateljé. Studenterna kommer från hela världen, studierna är CSN-berättigade. Utbildningen har stora likheter med den som en gång bedrevs på konstakademierna, t.ex. i Stockholm och Köpenhamn.

Fabriken Bästekille har genom Hertha Hillfons Vänner, familjen Hillfon och privata samlare fått möjlighet att visa mer än 150 verk av Hertha Hillfon inklusive teckningar i kol och blyerts vilka aldrig tidigare visats. Här ser man tydligt hennes starka formkänsla som omsattes i skulpturerna av terrakotta.

Vi åker från Malmö Operas parkering kl 08.30 och beräknar vara på SARA 10.00. Vid ankomsten blir vi uppdelade i två grupper och får en beskrivning av undervisningen och rundvisning av lokalerna samt får möjlighet att träffa några av studenterna där.
Lunchen intas kl. 12.30 på anrika hotell Svea och består av en fiskrätt. Sallad, bröd, smör, lättöl/vatten och kaffe ingår.

Kl. 14.00 är det avfärd till Bästekille och besöket på Fabriken. Vi får en visning av utställningen och en utställningskatalog. Det finns även ett litet fik med självbetjäning.

Kl. 15.30 styr vi kosan tillbaka till Malmö och beräknar vara på Malmö Operas parkering senast kl. 17.

Kostnad: 640 kr. Avgiften betalas snarast – efter att Du fått positiv bekräftelse på Din anmälan – till föreningens bankgirokonto 176-6591 eller via Swish 123 646 30 12.
OBS: Tidigaste anmälning: 12/9 kl 18:00