Besök på Nordisk Salong, Dunkers, Helsingborg, 23/3

Vi får en guidad vandring av den jurybedömd utställningen.
OBS: Tidigaste anmälan: Må 21/2 kl. 18:00

Helsingborgs konstförening anordnar tillsammans med Dunkers kulturhus vart tredje år en stor jurybedömd samlingsutställning med konstnärer från Norden. Salongen 2021-2022 innehåller en mångfald av olika konstyttringar. Carolina Söderholm skrev en mycket uppskattande recension i Sydsvenskan den 7 december –  ”…I princip allt finns på plats: symbolmättat fotografi och lekfullt måleri, storslagen textilkonst, absurda installationer, marmorskupturer och märkvärdiga videoverk…”

Var och en åker till Helsingborg på egen hand med tåg eller bil. Tåg avgår från Malmö tre gånger i timmen. Promenadavstånd från Knutpunkten till Dunkers, ca 15 min. Stor parkeringsplats finns under Sundstorget mittemot Dunkers. Klädskåp finns i källarplanet.

Kl. 10:45        Samling på bottenplanet

Kl. 11:00        Vi får en guidad visning av utställningen.
Visningen varar i 45-60 minuter.

Därefter finns möjlighet till egna upptäckter, t.ex. av Dunkers Bar & Matsalar, övriga utställningar som finns i huset eller en tur längs kajerna och Parapeten.

Första anmälningstillfälle: Måndagen 21 februari kl. 18:00.
Max antal deltagare 30 personer.

Kostnad: 150 kr, inkluderar inträde och guidning.
Betala snarast efter positiv bekräftelse till Malmö Konststudios bg 176-6591 eller Swish 123 646 30 12. Ange namn, aktivitet och datum för aktiviteten. Observera också att anmälan blir definitiv först sedan aktiviteten är betald..