Besök på Davids samling i Köpenhamn, 25/2 (och ev. 4/3)

Samlingen av islamisk konst i Davids Samling är en av de största i Nordeuropa.
OBS: Tidigaste anmälan: Må 31/1 kl. 18:00

Davids Samling är ett konstmuseum i Köpenhamn som inrymmer konst och konsthantverk från Europa från 1700-talet, från dansk guldålder och från den islamska världen mellan 600-talet och 1800-talet.
Samlingen av islamisk konst är en av de största i Nordeuropa.

Varje deltagare löser själv en ToR-biljett eller 24h-biljett på Skånetrafiken, tar Öresundståget från Malmö Central 09:33 (Triangeln 09:36, Hyllie 09:41). Vi sätter oss långt bak i tågsättet. Avstigning vid Nørreport station 10:17. Därefter är det ca 15 minuters promenad till Davids Samling på Kronprinsessegade.
Observera att Muséet inte är handikappanpassat och t.ex. inte tillåter rullstol.
Gruppen delas (i förväg) i 2 mindre grupper.

• Kl. 11:00         Grupp 1: Britte guidar i den unika islamiska samlingen.
    Grupp 2: Egen fördjupning i Davids våning, t.ex. i konsten av Juel, Eckersberg och Hammershøi och/eller en fantastisk möbel- och porslinssamling.
  • Kl. 12:10        Samma som ovan fast grupperna skiftar.
  • Kl. 13:15        Promenad till Peder Oxe på Gråbrødretorv.
  • Kl. 13:30       Lunch, bestående av Klassisk smørstegt rødspættefilet som serveres med citron, hjemmelavet remoulade og dild på økologisk rugbrød + Skagensalat. Kaffe

OBS: Turen blir av om vi blir minst 20 deltagare.
Max antal är 30 deltagare.
Blir anmälningarna flera görs en väntelista.
Om väntelistan överstiger 20 deltagare genomförs även resan 4/3.

Första anmälningstillfälle: Måndagen 31 januari kl. 18:00
Kostnad för guidning och lunch: 670 kr.
Betala snarast efter positiv bekräftelse till Malmö Konststudios bg 176-6591 eller Swish 123 646 30 12. Ange namn, aktivitet och datum för aktiviteten. Observera också att anmälan blir definitiv först sedan utflykten är betald..